- Π.Μ.Σ. Ψηφιακές Επικοινωνίες & Δίκτυα - https://masters.ds.unipi.gr/dcomms -

Διαχείριση Επιχειρησιακών Διαδικασιών

Στόχος

Η διαχείριση επιχειρησιακών διεργασιών (business process management – BPM) αναφέρεται στο σύνολο των εννοιών, μεθόδων και εργαλείων που βοηθούν τους οργανισμούς να ορίσουν, υλοποιήσουν, μετρήσουν, αξιολογήσουν και βελτιώσουν τις επιχειρησιακές τους διεργασίες από ‘άκρη σε άκρη’. Συνδυάζει μεθόδους και τεχνικές που είναι ευρέως διαδεδομένες όπως η αναδιοργάνωση επιχειρησιακών διεργασιών (business process reengineering – BPR), η διαχείριση ολικής ποιότητας (total quality management – TQM), η μέθοδος lean six sigma και υποστηρίζεται από τεχνολογίες όπως η διαχείριση ροών εργασίας (workflow management), η εξόρυξη διεργασιών (process mining), η ανάλυση και βελτίωση διεργασιών (process analytics) και τα υπηρεσιοστρεφή συστήματα (service-oriented systems). Η διαχείριση επιχειρησιακών διεργασιών βοηθά στην αύξηση της αποτελεσματικότητας των οργανισμών μέσα από το συντονισμό των δραστηριοτήτων, την αυτόματη ανάθεση των καθηκόντων των συμμετεχόντων μίας διεργασίας και την ολοκλήρωση των διεργασιών.

Τις τελευταίες δεκαετίες παρατηρείται αυξημένη ζήτηση για τη διαχείριση επιχε-ιρησιακών διεργασιών η οποία τροφοδοτείται από τις ευκαιρίες και την ανάγκη που υπάρχει για τη συνεχή βελτίωση της απόδοσης, της διαδικασίας ανάθεσης (π.χ. outsourc-ing/off-shoring) και το ενδιαφέρον για πρότυπα διεργασιών όπως το ITIL και SCOR. Σημαντική είναι και η παρατήρηση διεθνών οργανισμών όπως του Gartner Group που καταδεικνύει ότι η βελτίωση των επιχειρησιακών διεργασιών αποτελεί, εδώ και αρκετά χρόνια, την πρώτη προτεραιότητα των οργανισμών. Στο πλαίσιο αυτό, το μάθημα εξετάζει τις ανάγκες των δημόσιων και ιδιωτικών οργανισμών για τη διαχείριση επιχειρησιακών διεργασιών. Καλύπτει θέματα που βοηθούν ιδιαίτερα τους φοιτητές που αποσκοπούν να απασχοληθούν σε έργα διαχείρισης επιχειρησιακών διεργασιών ενώ παράλληλα καλύπτει έννοιες που είναι χρήσιμες και για άλλες θέσεις εργασίας όπως σύμβουλοι επιχειρήσεων, τεχνικό προσωπικό κ.α. Στο πλαίσιο του μαθήματος χρησιμοποιούνται παραδείγματα από πραγματικές μελέτες περίπτωσης προκειμένου να τονιστούν και επεξηγηθούν συγκεκριμένες πτυχές των επιχειρησιακών διεργασιών και να βοηθήσουν στην καλύτερη κατανόηση της διδασκόμενης ύλης. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος, διερευνώνται διάφορες μέθοδοι για την καταγραφή, ανάλυση, μοντελοποίηση, αξιολόγηση, βελτίωση, ανασχεδιασμό, προσομοίωση, και τη διαχείριση επιχειρησιακών διεργασιών ενώ παράλληλα μελετώνται και προηγμένα θέματα που σχετίζονται με τις υπηρεσιοστρεφείς αρχιτεκτονικές. Πέρα από αυτά, το μάθημα παρέχει εκπαίδευση σε σχετικές λύσεις λογισμικού.

Περιεχόμενα

Πρόσθετα Συγγράμματα