- Π.Μ.Σ. Ψηφιακές Επικοινωνίες & Δίκτυα - https://masters.ds.unipi.gr/dcomms -

Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός

Στόχος

Ως Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός (Educational Design) ορίζεται η επιστημονικά τεκμηριωμένη και συστηματική σχεδίαση αποτελεσματικών εκπαιδευτικών υπηρεσιών (από ατομικές μαθησιακές εμπειρίες (learning experiences) μέχρι μαθησιακά περιβάλλοντα (learning environments)) σε ανταπόκριση ενός καλώς ορισμένου προβλήματος που απαιτεί εκπαιδευτική παρέμβαση και λύση. Ως εκ τούτου, οι Ειδικοί Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (Educational Designers) οφείλουν να (α) αναλύουν προβλήματα ώστε να μπορούν να ορίσουν εάν απαιτείται εκπαιδευτική παρέμβαση, και εάν ναι, με ποιες εκπαιδευτικές προδιαγραφές, (β) να επιλέγουν κατάλληλες εκπαιδευτικές μεθόδους (πχ διδακτικά μοντέλα, μεθόδους αξιολόγησης, κλπ) και κατάλληλα εκπαιδευτικά μέσα (πχ, τεχνολογικά εργαλεία, εκπαιδευτικό υλικό, κλπ), (γ) να αναπτύσσουν, υλοποιούν και αξιολογούν την αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού σχεδιασμού και να προβαίνουν σε συμπληρωματικές διορθωτικές ενέργειες.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο ρόλος του Ειδικού Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού θεωρείται από τους πλέον σημαντικούς στην σχεδίαση, ανάπτυξη, υλοποίηση και αξιολόγηση Εκπαιδευτικών Υπηρεσιών (πχ, Προγράμματα Σπουδών (Curricula), Μαθήματα (Courses), Τμήματα Μαθημάτων (Lessons), Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες / Μαθησιακές Ενέργειες (Learning Activities), Δραστηριότητες Αξιολόγησης (Assessment Activities)). Ως εκ τούτου, ο ρόλος αυτός αποτελεί, διεθνώς, ένα από τα πλέον περιζήτητα επαγγέλματα στο χώρο της εκπαίδευσης και κατάρτισης.

Επιπρόσθετα, στο πλαίσιο της τεχνολογικά υποστηριζόμενης αναβάθμισης των εκπαιδευτικών υπηρεσιών που αναπτύσσονται και προσφέρονται σήμερα σε όλα τα επίπεδα τυπικής και άτυπης εκπαίδευσης και κατάρτισης, οι ειδικοί εκπαιδευτικού σχεδιασμού οφείλουν να έχουν ικανότητες επιστημονικά τεκμηριωμένης και συστηματικής σχεδίασης αποτελεσματικών εκπαιδευτικών παρεμβάσεων που υποστηρίζονται από τεχνολογικά μέσα (digital systems).

Συνεπώς, οι στόχοι του μαθήματος είναι:

 

Περιεχόμενα

Πρόσθετη Βιβλιογραφία