- Π.Μ.Σ. Ηλεκτρονική Μάθηση - https://masters.ds.unipi.gr/elearning -

Υποστηρικτικές Τεχνολογίες στην Ειδική Αγωγή

Σκοπός και Μαθησιακοί Στόχοι

Μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θεωρούνται όσοι για ολόκληρη ή ορισμένη περίοδο της σχολικής τους ζωής εμφανίζουν σημαντικές δυσκολίες μάθησης εξαιτίας αισθητηριακών, νοητικών, γνωστικών, αναπτυξιακών προβλημάτων, ψυχικών και νευροψυχικών διαταραχών οι οποίες, σύμφωνα με διεπιστημονική αξιολόγηση, επηρεάζουν τη διαδικασία της σχολικής προσαρμογής και μάθησης. Οι ψηφιακές τεχνολογίες μπορούν να αποτελέσουν ένα αποτελεσματικό εργαλείο για τη διασφάλιση της ισότιμης πρόσβασης όλων ανεξαιρέτως των εκπαιδευόμενων σε διάφορες βαθμίδες εκπαίδευσης και την προάσπιση της αρμονικής ψυχοκοινωνικής τους ανάπτυξης και προόδου. Σύμφωνα με την Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας (Π.Ο.Υ.) : «Υποστηρικτικές Συσκευές και Τεχνολογίες είναι εκείνες που έχουν ως κύριο σκοπό να διατηρήσουν ή να βελτιώσουν τη λειτουργικότητα και την ανεξαρτησία, να διευκολύνουν τη συμμετοχή και να ενισχύσουν την ευεξία».

Σε αυτό το πλαίσιο, οι μαθησιακοί στόχοι του μαθήματος είναι, μετά από την επιτυχημένη ολοκλήρωση του μαθήματος, ο/η φοιτητής/τρια να είναι ικανός/η:

Περιεχόμενα

Φάκελος Εκπαιδευτικού Υλικού σε ποικίλες μορφές  (Άρθρα, Εκθέσεις, Video, κλπ) ανά Θεματική Κατηγορία διατίθεται μέσω της ψηφιακής τάξης του μαθήματος.

  • Τζιβινίκου, Σ., 2015. Μαθησιακές δυσκολίες – διδακτικές παρεμβάσεις. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα:Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/5332
  • Παντελιάδου, Σ. & Φιλιππάτου, Δ. (2013). (Επιμ.). Διαφοροποιημένη Διδασκαλία: Θεωρητικές προσεγγίσεις και εκπαιδευτικές πρακτικές. Αθήνα: Πεδίο, Διαθέσιμο online: http://tinyurl.com/4turcnuy
  • ΙΕΠ, Οδηγός Εξατομικευμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος για Μαθητέ με μαθησιακές δυσκολίες, http://www.e-yliko.gr/htmls/amea/amea_soft.aspx www.prosvasimo.gr
  • http://www.prosvasimo.gr/Software/Mathisiakes_Duskolies/amea_math_dyskolies_a_bathmi a.zip
  • Λογισμικό Υποστηρικτικών Τεχνολογιών για σταθερούς υπολογιστές (https://access.uoa.gr/ATHENA/) και φορητές συσκευές – έξυπνα τηλέφωνα και tablets (https://access.uoa.gr/mathena/)
  • Αναλυτικά Προγράμματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), http://tinyurl.com/t7mkmbts
  • Κωνσταντίνου, Μ., Κοσμίδου, Μ., Νευροψυχολογία των μαθησιακών διαταραχών, 2011. Κωδικός βιβλίου στον Εύδοξο: 12810070 [OPTIONAL]
  • Παντελιάδου Σ., Αργυρόπουλος Β., Ειδική Αγωγή: Από την έρευνα στη διδακτική πράξη, Πεδίο, 2011. Κωδικός βιβλίου στον Εύδοξο: 12519932 [OPTIONAL]