- Π.Μ.Σ. Ηλεκτρονική Μάθηση - https://masters.ds.unipi.gr/elearning -

Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός

Σκοπός και Μαθησιακοί Στόχοι

Ο Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός (Educational/Instructional Design) αποτελεί την βασική λειτουργία της επιστημονικά τεκμηριωμένης και συστηματικής σχεδίασης, υλοποίησης, αξιολόγησης και επανασχεδίασης κάθε παιδαγωγικής και εκπαιδευτικής καινοτομίας – από ατομικές μαθησιακές εμπειρίες (learning experiences) μέχρι μαθησιακά περιβάλλοντα (learning environments).

Ο σκοπός του μαθήματος είναι να αναπτύξει τις βασικές ικανότητες του ρόλου του Ειδικού Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (instructional designer) εν γένει και ειδικότερα σε περιβάλλοντα Ψηφιακής Εκπαίδευσης, Διδασκαλίας και Μάθησης, που αποτελεί, διεθνώς, ένα από τα πλέον περιζήτητα επαγγέλματα στο χώρο της εκπαίδευσης και κατάρτισης.

Σε αυτό το πλαίσιο, οι μαθησιακοί στόχοι του μαθήματος είναι, μετά από την επιτυχημένη ολοκλήρωση του μαθήματος, ο/η φοιτητής/τρια:

Περιεχόμενα

  •  Branch, R. M. (2009). Instructional Design: The ADDIE Approach. New York, NY: Springer. https://doi.org/10.1007/978-0-387-09506-6
  • Brown, A.H., & Green, T.D. (2019). The Essentials of Instructional Design: Connecting Fundamental Principles with Process and Practice (4th ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9780429439698
  • Cennamo, K., & Kalk, D. (2005). Real world instructional design. Belmont, CA: Thomson Wadsworth.
  • Dick, W., Carey, L., & Carey, L. (2005). The systematic design of instruction (6th ed.). New York, NY: HarperCollins.
  • Gagné, R. M., Wager, W. W., Golas, K. C., & Keller, J. M. (2005). Principles of instructional design (5th ed.). Belmont, CA: Thomson Wadsworth.
  • Morrison, G. R., Ross, S. M., & Kemp, J. E. (2013). Designing effective instruction (8th ed.). New York: John Wiley & Sons.
  • Rothwell, W., & Kazanas, H. (2003). Mastering the instructional design process: A systematic approach. 3rd ed. San Francisco: Jossey-Bass/Pfieffer
  • Smith P. and Ragan T. (2015). Instructional Design, (8th ed.). John Wiley & Sons

Φάκελος Εκπαιδευτικού Υλικού σε ποικίλες μορφές  (Άρθρα, Εκθέσεις, Video, κλπ) ανά Θεματική Κατηγορία διατίθεται μέσω της ψηφιακής τάξης του μαθήματος.