-
Κωδικός Μαθήματος
ΨΣ-HM-703
Κατηγορία Μαθήματος
Υποχρεωτικό [Y]
-
Εξάμηνο Μαθήματος
2ου Εξαμήνου
-
Πιστωτικές Μονάδες
7,5
Στόχος
Οι μαθησιακοί στόχοι του μαθήματος είναι:
- (α) η κατανόηση των βασικών αρχών αξιοποίησης Ψηφιακών Συστημάτων για την υποστήριξη και τη διαχείριση της Ψηφιακής Μάθησης και της Ψηφιακής Εκπαίδευσης, αναλύοντας τα βασικά συστατικά της (εκπαιδευτικό περιεχόμενο/εργαλεία, εκπαιδευτικές δραστηριότητες, ψηφιακά μαθήματα) και τους αντίστοιχους ρόλους που εμπλέκονται,
- (β) η εξοικείωση και πρακτική εξάσκηση με Ψηφιακά Συστήματα για την αναζήτηση και ανάκτηση Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Περιεχομένου, τον χαρακτηρισμό Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Περιεχομένου με Εκπαιδευτικά Μεταδεδομένα, την ανάπτυξη Ψηφιακών Μαθημάτων, την οργάνωση και διαχείριση Ψηφιακών Τάξεων και Ψηφιακών Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων, και
- (γ) η μελέτη ενδεικτικών περιπτώσεων τεχνολογικά υποστηριζόμενων εκπαιδευτικών καινοτομιών όπως η Αντεστραμμένη Τάξη (Flipped Classroom) και τα Massive Open Online Courses (MOOCs).
Περιεχόμενα
- Εισαγωγή στο μάθημα Συστήματα Διαχείρισης Μάθησης: Αντικείμενο, Παρουσίαση των Εκπαιδευτικών Στόχων και των αναμενόμενων Ειδικών και Γενικών Μαθησιακών Αποτελεσμάτων, της Μεθόδου Οργάνωσης Διδασκαλίας και του Τρόπου Αξιολόγησης Επίτευξης των Στόχων του μαθήματος.
- Μοντέλο Ανάλυσης Συστημάτων Ψηφιακής Μάθησης. Τα διαφορετικά Επίπεδα του Μοντέλου Ψηφιακής Μάθησης: Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο, Τεχνολογικά-Υποστηριζόμενες Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες, Ψηφιακά Μαθήματα, Προγράμματα Ψηφιακής Εκπαίδευσης/Κατάρτισης. Κατηγορίες Χρηστών που εμπλέκονται στην Ψηφιακή Μάθηση και Ενέργειες που εκτελούν. Εργαλεία που υποστηρίζουν το Μοντέλο Ψηφιακής Μάθησης. Ενδεικτικά Παραδείγματα.
- Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο και Εκπαιδευτικά Μεταδεδομένα:
- Μαθησιακά Αντικείμενα και Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Μαθησιακών Αντικειμένων. Εργαλεία «Συγγραφής», Διαχείρισης και Διάθεσης Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Περιεχομένου. Εργαστήριο Διαχείρισης Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Περιεχομένου: Χρήση Ψηφιακών Βιβλιοθηκών Μαθησιακών Αντικειμένων (π.χ., MERLOT, ODS, OER Commons, LRE).
- Εκπαιδευτικά Μεταδεδομένα και Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Εκπαιδευτικών Μεταδεδομένων. Εργαστήριο Χαρακτηρισμού Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Περιεχομένου με Εκπαιδευτικά Μεταδεδομένα: LOMPad.
- Μεθοδολογία και Εργαλεία Σχεδίασης και «Συγγραφής» Ψηφιακών Μαθημάτων. Εργαστήριο Συγγραφής Ψηφιακών Μαθημάτων: CourseLab.
- Μεθοδολογία και Εργαλεία Σχεδίασης, «Συγγραφής», Διαχείρισης και Διάθεσης Προγραμμάτων Ψηφιακής Εκπαίδευσης/Κατάρτισης και Ψηφιακών Τάξεων. Εργαστήριο Διαχείρισης Ψηφικών Τάξεων: Moodle (2D), Sloodle (3D Virtual Worlds).
- Μελέτες Περίπτωσης Τεχνολογικά Υποστηριζόμενων Εκπαιδευτικών Καινοτομιών: Flipped Classroom, Massive Open Online Courses (MOOCs)
- Ψηφιακά Συστήματα στην Εκπαίδευση και την Μάθηση: Ερευνητικές Προκλήσεις
- Adelsberger, H.H., Kinshuk, Pawlowski, J.M. and Sampson, D.G. (2008). Handbook on Information Technologies for Education and Training. Springer. 466p, ISBN: 978-3-540-74154-1
- Andrews, R. and Haythornthwaite, C. (2011). The SAGE Handbook of E-Learning Research. SAGE. ISBN 978-1-4129-1938-8
- Brandon, B. (2008). Best of the eLearning Guild’s Learning Solutions: Top Articles from the e-Magazine’s First Five Years. Pfeiffer. ISBN 978-0-470-23962-9
- Barritt C. and Alderman F. L. Jr. (2004). Creating a Reusable Learning Objects Strategy. Pfeiffer
- Conole, G. (2012). Designing for Learning in an Open World. Springer
- Ferrer, N.F. and Alfonso, J.M. (2011). Content Management for E-Learning, Springer
- Garriso D. R. and Anderson T. (2003). E-Learning in the 21st Century: A Framework for Research and Practice. RoutledgeFalmer
- Haythornthwaite, C. and Andrews, R. (2011). E-Learning Theory & Practice. SAGE. ISBN 978-1-84920-471-2
- Jochems W., Van Merrienboer J., and Koper, R. (2004). Integrated E-Learning: Implications for Pedagogy, Technology and Organization. Routledge.
- Laurilland, D. (2010). Rethinking University Teaching – A Framework for the Effective Use of Educational Technology. Routledge-Taylor and Francis Group
- Littlejohn A. (2003). Reusing Online Resources: A Sustainable Approach to E-Learning. Kogan Page (Open and Flexible Learning Series)
- McGreal R. (2004) Online Education Using Learning Objects. Falmer Press
- Oliver, M. and Conole, G. (2006). Contemporary Perspectives in E-learning Research: Themes, Methods And Impact on Practice. Routledge: The Open and Flexible Learning Series.