Δια Βίου Μάθηση

Εκτύπωση
  • Κωδικός Μαθήματος ΨΣ-HM-705 Κατηγορία Μαθήματος Υποχρεωτικό [Y]
  • Εξάμηνο Μαθήματος 2ου Εξαμήνου
  • Πιστωτικές Μονάδες 7,5

Στόχος

Στόχος του μαθήματος αυτού είναι η παρουσίαση των θεμάτων της δια βίου μάθησης τόσο στη θεωρία όσο και στην πράξη. Το μάθημα αφορά θέματα της συνεχιζόμενης, δια βίου μάθησης, η οποία αναπτύχθηκε με την μετεξέλιξη των λειτουργιών της παραδοσιακής Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Οι σπουδαστές στο πλαίσιο του μαθήματος θα ασχοληθούν με τους φορείς, τα ιδρύματα, τη χρηματοδότηση και τη πολιτική της δια βίου μάθηση, τον προσδιορισμό αναγκών και τις πρακτικές μάθησης ενηλίκων, το ρόλο του εκπαιδευτή ενηλίκων, τη ψυχολογία ενηλίκων και τους τρόπους σχεδίασης και ανάπτυξης ποιοτικών προγραμμάτων δια βίου μάθησης αξιοποιώντας σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας ενηλίκων. Ειδικότερα, επιδιώκεται η απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων αναφορικά με όλα τα διάφορα στάδια δημιουργίας υλικού για σκοπούς δια βίου μάθησης (από το στάδιο της ανάλυσης ως της αξιολόγησης και συντήρησης) ακολουθώντας καλές πρακτικές, τυποποιημένες μεθόδους, μοντέρνα εργαλεία και πρότυπα. Επίσης, θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση σε πρακτικά θέματα και ιδιαίτερα στις τεχνικές και εργαλεία που αξιοποιούνται στις εικονικές μαθησιακές κοινότητες ενηλίκων.

Περιεχόμενα

  • Εισαγωγή στη δια βίου μάθηση και παρουσίαση των διαφορετικών τύπων της: τη συνεχιζόμενη εκπαίδευση, την επαγγελματική κατάρτιση, τη δια βίου μάθηση. Η πολιτική της δια βίου μάθησης.
  • Παιδαγωγικές αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων.
  • Ο ρόλος του εκπαιδευτή ενηλίκων.
  • Ανάλυση και σχεδίαση προγραμμάτων κατάρτισης.
  • Προηγμένες τεχνολογίες εκπαίδευσης ενηλίκων.
  • Άτυπες μορφές μάθησης – μαθησιακές κοινότητες.
  • Η Ελληνική πραγματικότητα στην εκπαίδευση ενηλίκων.
  • Αξιολόγηση ποιότητας στην εκπαίδευση ενηλίκων.
  • Οικονομικοί δείκτες στην εκπαίδευση ενηλίκων.
  • Τα μοντέλα εκπαίδευσης εκπαιδευτών.
  • Κόκκος, Α. (2005). Εκπαίδευση ενηλίκων Ανιχνεύοντας το πεδίο. Αθήνα: Εκδόσεις Μεταίχμιο.
  • Jarvis P. (2004). Συνεχιζόμενη εκπαίδευση και κατάρτιση – Θεωρία και πράξη. Αθήνα: Εκδόσεις Μεταίχμιο.
  • Roger C. Schank (2005). Lessons in Learning, e-Learning, and Training: Perspectives and Guidance for the Enlightened Trainer, Pfeiffer.
  • Σ. Ρετάλης (επιμέλεια έκδοσης) (2005). «Οι Προηγμένες Τεχνολογίες Διαδικτύου στην Υπηρεσία της Μάθησης», Εκδόσεις Καστανιώτης ISBN 960-03-3983-X.
  • Κελπανίδης Μ., & Βρυνιώτη Κ. (2004). Διαβίου Μάθηση. Αθήνα: Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα.